Prof. Dr. Oya Güneri
Oya Güneri TED Üniversitesi'nde Eğitim ve Öğretimden Sorumlu Rektör Yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda Eğitim Bilimleri Bölümü'nde öğretim üyesidir. Daha önce Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Eğitim Bilimleri Bölümü'nde profesör olarak görev yapan Güneri, 1990-2020 yılları arasında öğretim üyeliği, ODTÜ Öğrenme ve Öğrenci Gelişim Ofisi Direktörlüğü (2009-2015) ve Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Merkezi Direktörlüğü (2017-2020) görevlerinde bulunmuştur. Dr. Güneri ayrıca 2015-2016 akademik yılında Abdullah Gül Üniversitesi'nde ve 2016-2017 akademik yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kuzey Kıbrıs Kampüsü'nde Eğitim ve Öğretimden Sorumlu Rektör Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Dr. Güneri, doktorasını ODTÜ Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı'ndan almıştır. Doktora çalışmaları sırasında 1997-1998 yılları arasında Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) doktora bursu ile Minnesota Üniversitesi'nde misafir araştırmacı olarak bulunmuştur. Doktora sonrası çalışmasını Harvard Üniversitesi'nde Fogarty International-Ruh Sağlığı ve Gelişimsel Bozukluklar Araştırmacı Yetiştirme Programı kapsamında tamamlamıştır. İlgi alanları arasında üniversite öğrencileriyle danışmanlık, yükseköğretimde öğretme ve öğrenme, fakülte profesyonel gelişimi, üniversite öğrenci gelişimi, kariyer danışmanlığı ve farkındalık yer almaktadır.
Prof. Dr. Kezban Çelik
Kezban Çelik, TED Üniversitesi Sosyoloji Bölümü'nde profesör olarak görev yapmaktadır. Doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Bölümü'nden almıştır. Araştırma alanları toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin analizi, sosyo-ekonomik statü ve sosyal hareketliliğin ölçülmesi, Türkiye'de yaş ve gençlik odaklı göç (iç göç, geri dönüş, düzensiz göç, göçmen işçilik, göçmen genç kızlar ve kadınlar), sosyal ağlar, enformel sektörde genç kadın istihdamı ve yoksulluk ve sosyal dışlanma göstergeleri, vatandaşlık ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili sivil toplum girişimleri gibi çeşitli konulara odaklanmaktadır.
Doç. Dr. İlknur Bayram
İlknur Bayram, Hacettepe Üniversitesi Mütercim Tercümanlık Bölümü'nden mezun olduktan sonra Ankara Üniversitesi'nden Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans ve doktora dereceleri almıştır. Halen Polis Akademisi Başkanlığı Yabancı Diller ve Türkçe Eğitimi Bölümü'nde görev yapmaktadır. Genel İngilizce ve Akademik ve Özel Amaçlı İngilizce derslerinin yanı sıra Eğitim Fakültesi'nde Eğitim Felsefesi, Materyal Tasarımı, Ders Kitabı Analizi ve Mesleki İngilizce gibi dersler de vermiştir. Başlıca araştırma alanları öğretmen mesleki gelişimi, ders çalışması, müfredat değerlendirme ve sürdürülebilir kalkınma için eğitimdir. Yakın zamanda "Pre-service English language teachers' conceptions of sustainable development: A case from Turkish higher education context" ve "English language teacher trainers' capacity building in sustainable development goals through MOOCs" başlıklı iki makalesi International Journal of Sustainability in Higher Education'da yayınlanmıştır.
Dr. R. Aslıhan Aksoy Sheridan
Aksoy-Şeridan, Şubat 2016'dan bu yana TED Üniversitesi'nde dünya edebiyatı, çocuk edebiyatı, eleştirel düşünme ve yazma, kültürel çalışmalar ve dünya tarihi dersleri vermektedir. Boğaziçi Üniversitesi Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü'nden 2000 yılında yüksek onur derecesiyle mezun oldu. 2003 yılında İrlanda çizgi roman geleneği üzerine hazırladığı teziyle aynı bölümden ilk yüksek lisans derecesini aldı. Lisans ve yüksek lisans eğitimi sırasında ABD'de Urbana-Champaign'deki Illinois Üniversitesi İngilizce Bölümü'nde değişim öğrencisi olarak bulundu ve Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi'nde kurucu araştırma görevlisi olarak çalıştı (2000-2003). AB destekli çeşitli sivil toplum girişimlerinde çevirmen ve simültane tercüman olarak çalıştıktan sonra (2004-2006), Ahmet Mithat Efendi üzerine yazdığı teziyle Türk Edebiyatı alanında ikinci yüksek lisansını (2009) ve erken modern Osmanlı kültürel tahayyülünde emperyal geçmiş ve geleceğin kamusal vizyonları üzerine yazdığı teziyle Tarih alanında doktora derecesini (2016) Bilkent Üniversitesi'nden aldı. Koç Üniversitesi Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi'nden (RCAC) 2012-2013 yılları arasında yatılı burs aldı ve İstanbul Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesi'nde bulunan Osmanlı muhtelif el yazmaları üzerine arşiv araştırması yaptı. TEDÜ'den önce Bilkent Üniversitesi'nde modern Türk tarihi ve dili (2015-2017), Tarih Vakfı Ankara Şubesi'nde Osmanlı Türkçesi (2014-2017) dersleri verdi. Koç ve Chicago Üniversitelerinde Osmanlı epigrafisi (2014) ve Oxford Üniversitesi'nde dijital beşeri bilimlerin farklı dallarında eğitim aldı (DHOxSS 2017, 2019, 2021, 2022'ye katıldı).
Dr. Başak Uçar
Başak Uçar, 2003 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Mimarlık Bölümü'nden lisans derecesi ile mezun oldu. Aynı bölümde "Mimari Temsil Sürecinin Hesaplamalı Tasarım Ortamında Değerlendirilmesi" başlıklı tez çalışması ile yüksek lisans derecesini aldı. 2006-2011 yılları arasında ODTÜ Mimarlık Bölümü'nde araştırma görevlisi olarak çalıştı. "Ambient Intelligence in Architecture Experiencing Responsive Systems" başlıklı araştırma projesini (TÜBİTAK destekli) yürütmek üzere TU Delft Mimarlık Bölümü'nde (Hollanda) iki dönem misafir araştırmacı olarak çalıştı. Doktora derecesini 2011 yılında ODTÜ Mimarlık Bölümü'nden "An Inquiry into the Ontology of Responsiveness" başlıklı tez çalışmasıyla aldı: Duyarlı Ortamlarda Bedenlenme ve İnsan-Makine Etkileşiminin Değerlendirilmesi" başlıklı tez çalışmasıyla ODTÜ Mimarlık Bölümü'nden doktora derecesini aldı. 2012'den beri TED Üniversitesi'nde yardımcı doçent olarak çalışmakta ve mimari tasarım, mimari iletişim ve medya çalışmaları ve hesaplamalı tasarım konularında araştırmalarına devam etmektedir.
Dr. Kıymet Duygu Erdaş
Kıymet Duygu Erdaş, lisans eğitimini Bilkent Üniversitesi'nde, yüksek lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi'nde Yönetim, Organizasyon ve Örgütsel Davranış alanında tamamlamıştır. Doktora derecesini Yönetim ve Organizasyon uzmanlığı ile Sabancı Üniversitesi'nden almıştır. TED Üniversitesi'ne katılmadan önce Sabancı Üniversitesi'nde doktora sonrası araştırmacı olarak çalışmış ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'nde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak ders vermiştir. Araştırma alanları arasında kültürlerarası örgütsel davranış, işyeri nezaketsizliği ve onur kültürü yer almaktadır.
Dr. Özlem Erden-Başaran
Dr. Erden-Basaran, Fulbright Yabancı Öğrenci Programı sponsorluğunda ABD'nin Bloomington kentindeki Indiana Üniversitesi'nde Müfredat Çalışmaları alanında doktorasını tamamlamıştır. Doktora sonrası araştırmasını Londra'daki St Mary's Üniversitesi Eğitim, Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi'ndeki Marjinalleştirilmiş Çocukların ve Genç Yetişkinlerin Eğitimi Araştırma Merkezi'nde tamamladı. Dr. Erden-Basaran ayrıca Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye'de Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans derecesine ve Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye'de Fen Bilgisi Öğretmenliği alanında lisans derecesine sahiptir. Lisansüstü çalışmaları sırasında Londra'daki Middlesex Üniversitesi'nde Eğitim Çalışmaları alanında Lisansüstü Değişim Sertifikası da almıştır. Hollanda'da Amsterdam Üniversitesi'nde Cinsellik, Kültür ve Toplum üzerine bir eğitime ve İngiltere'de Oxford Üniversitesi'nde Zorunlu Göç üzerine bir yaz okuluna katıldı. Kapsamlı uluslararası iş deneyimine sahip bir akademisyen olarak, Indiana Üniversitesi Bloomington'daki Uluslararası Eğitim, Gelişim ve Araştırma Merkezi'nde Fulbright Seçkin Öğretim Ödülleri, Afgan Genç Fakülte Geliştirme Programı ve Fulbright Rus Uluslararası Eğitim Yöneticileri'nde akademik uzman ve araştırma projesi koordinatörü olarak çalıştı. Ayrıca Türkiye Fulbright Komisyonu'nda Kıdemli Yönetici Asistanı olarak görev yapmıştır. Bu deneyimlerinin yanı sıra, İngiltere, Hollanda ve Türkiye'de Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkelerinden gelen göçmen ve mülteci topluluklar üzerine çeşitli projelerde proje ve saha koordinatörü olarak çalışmıştır. Dr. Erden-Basaran halen Ankara TED Üniversitesi'nde yardımcı doçent olarak çalışmaktadır.
Doç. Dr. Can Baran Aktaş
Dr. Aktaş, lisans ve yüksek lisans eğitimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü'nde tamamlamıştır.Doktora çalışmalarına Pittsburgh Üniversitesi'nde devam etmiş ve 2011 yılında buradan mezun olmuştur.Mezuniyetinin ardından University of New Haven'da İnşaat ve Çevre Mühendisliği Bölümü'nde Yardımcı Doçent olarak çalışmaya başlayan Aktaş, burada bulunduğu süre boyunca Sürdürülebilirlik Çalışmaları programını koordine etti.2018 yılında Doçentliğe terfi etti ve Üniversite'de kadro aldı.Kısa bir süre sonra Türkiye'ye döndü ve TED Üniversitesi'ne katıldı.Dr. Aktaş'ın uzmanlık alanı sürdürülebilir mühendislik tasarımıdır.Dirençli ve kritik altyapı tasarımı, entegre yenilenebilir enerji sistemleri, yaşam döngüsü değerlendirmeleri ve Çevre için Tasarım konularında çok sayıda yayını bulunmaktadır.İlgili yayınların kısmi bir listesine Google Akademik sayfasından ulaşabilirsiniz.Sürdürülebilirlik, mühendislik tasarımı ve inşaat yönetiminin yanı sıra mühendislik istatistiği, yapı malzemeleri ve mühendislik etiği konularında dersler vermiştir. TED Üniversitesi'ndeki tam zamanlı görevine ek olarak, ABD'deki New Haven Üniversitesi'nde yardımcı öğretim üyesi olarak görev yapmaya devam etmektedir. Dr. Aktaş, CT Academy of Science and Engineering'in çalışma komitesinde ve alanındaki uluslararası konferansların teknik değerlendirme komitelerinde görev almış olup, uzmanlık alanıyla ilgili birçok önemli dergide hakemlik yapmaya devam etmektedir. Yayınladığı makalelerden biri, alanında prestijli bir dergi olan Resources, Conservation and Recycling tarafından "Most Cited Paper Award 2019" ödülüne layık görülmüştür.
Dr. Esra Kurul (PI)
Dr. Kurul, Organizasyonel Çalışmalar alanında Okuyucu (Doçent) olarak görev yapmaktadır. Üniversitenin Sürdürülebilir ve Dirençli Gelecekler Ağı'nı ortaklaşa yönetmekte ve Akıllı İnşaat ve Etki Değerlendirme Grubu'na liderlik etmektedir. 2018-2020 yılları arasında Brookes Öğretim Üyesi olarak disiplinler arası işbirliğini teşvik etmeye yönelik bir öğretme ve öğrenme projesine liderlik etmiştir. Dr. Kurul, Bartlett, UCL (2003), Birleşik Krallık'tan Çevre Çalışmaları alanında doktora derecesine, York Üniversitesi'nden (1997) Koruma Çalışmaları (Binalar) alanında yüksek lisans derecesine; ODTÜ, Türkiye'den BArch'93 derecesine ve Oxford Brookes Üniversitesi'nden (2006) Yükseköğretimde Öğretim alanında PgCert derecesine sahiptir. Dr. Kurul'un araştırmaları disiplinler arasıdır ve uygun olan her yerde endüstri ile işbirliği içinde yürütülmektedir. Şu anda, yapılı çevrede sürdürülebilirliği sağlamak için disiplinler arası işbirliğine ve işletmelerin ve Yapılı Çevrenin İklim Krizine adaptasyonuna odaklanmaktadır. Bunun doğal sonuçları, önemli hakemli dış araştırma fonları, yüksek kaliteli hakemli yayınların önemli bir kısmı, uluslararası bir itibar ve etki için tanınırlığın geliştirilmesidir. Birleşik Krallık Araştırma İnovasyonu (UKRI) ödül oranının %21 olduğu çok zorlu bir fonlama ortamında PI olarak başarı oranı %75'in üzerindedir. Dr. Kurul, 2007 yılında OBU'da başlatılan ilk karma öğrenme yüksek lisans programlarından birinin geliştirilmesinde oynadığı kilit rolün bir sonucu olarak sanal ve karma öğrenmeye uzun süredir ilgi duymaktadır. O zamandan beri Dr. Kurul, öğrenci katılımını teşvik etmenin yeni yollarını tasarlıyor ve geliştiriyor. Sürdürülebilirlik konularını müfredata entegre etmeye odaklanan AB tarafından finanse edilen iki yeni projede PI ve eş-I olarak görev almıştır.
Prof. Dr. Rajat Gupta (Co-I)
Prof Gupta, Sürdürülebilir Mimarlık ve İklim Değişikliği Profesörüdür. Sürdürülebilir ve Dirençli Gelecekler Ağı Başkanı, Oxford Sürdürülebilir Kalkınma Enstitüsü ve Düşük Karbonlu Bina Grubu Direktörüdür. Araştırma alanları, bina performansının sosyo-teknik bir perspektiften değerlendirilmesi, akıllı enerji sistemleri, yerel alan enerji haritalaması, enerji iyileştirmelerinin ölçeklendirilmesi, bakım ortamlarında ve evlerde iç mekan hava kalitesi ve aşırı ısınmadır. Baş Araştırmacı (PI) olarak, Birleşik Krallık Araştırma Konseyleri (EPSRC, ESRC, NERC), AB, Innovate UK, Birleşmiş Milletler ve endüstriden 13 milyon sterlinin üzerinde araştırma hibesi kazanmıştır. Örnekler şunları içerir: EVALOC- Eylem araştırması kullanarak düşük karbon topluluklarının etkilerinin değerlendirilmesi. ESRC/EPSRC (RES-628-25-0012) tarafından finanse edilen 1,14 milyon sterlinlik bir proje. ERIC- Oxford'daki bir konut kümesinde akıllı depolama ve güneş elektriğinin yerel paylaşımı. Innovate UK tarafından finanse edilen 812 bin sterlinlik bir proje. Prof Gupta şu anda Hindistan'da konut binalarında enerji talebinin azaltılmasına yönelik 1,3 milyon sterlinlik EPSRC-DST Newton Fonu destekli RESIDE projesinin (EP/R008434/1, 2017-2022) PI'sıdır ve 22 teklif arasında 1. sırada yer almıştır. Hindistan'daki 10 yeşil bina için özelleştirilmiş bir BPE protokolünün (I-BPE) geliştirilmesini ve uygulanmasını sağlayan ve başarıyla tamamlanan Hindistan için bina performans değerlendirmesinin özelleştirilmesine yönelik RAEng Newton Fonu projesinin (Learn-BPE, £50k, 2017-2019) Birleşik Krallık lideriydi. Prof Gupta ayrıca Hindistan'da sürdürülebilir sosyal konutların yaygınlaştırılmasına yönelik Birleşmiş Milletler tarafından finanse edilen projenin (MaS-SHIP, 2017-2019, £140k) liderliğini üstlenmiş ve konut geliştiricileri için bir sürdürülebilirlik değerlendirme araç seti ve Hükümet için politika brifingleri hazırlamıştır.
Dr. Sabiha Sunar
Dr. Sabiha Sunar, Türk Eğitim Derneği'nin Türkiye'deki düşünce kuruluşu olan TEDMEM'i yönetmektedir. TEDMEM'in vizyonuna katkıda bulunmak amacıyla yaklaşık sekiz yıldır TEDMEM'de çalışmaktadır; Türkiye'deki eğitim politikaları için güvenilir ve referans alınan bir merkez olmak ve tüm öğrencilere eşit öğrenme fırsatları sunan bir eğitim sistemi için hizmet etmek. Aynı zamanda TED Üniversitesi'nde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışmakta ve güz döneminde "Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi" lisans dersini vermektedir. Sabiha Sunar, lisans derecesini 2007 yılında kimya eğitimi bölümünden, doktora derecesini ise 2013 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden ortaöğretim fen eğitimi alanında almıştır. Doktorası sırasında aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışmış ve tez çalışmaları kapsamında bir yıl boyunca York Üniversitesi'nde misafir araştırmacı olarak araştırmalar yürütmüştür. Doktora tezi temel olarak bağlam temelli kimya öğretimi üzerine odaklanmaktadır. Çeşitli prestijli uluslararası ve ulusal konferanslara katılmış ve uzmanlık alanıyla ilgili makaleler yayımlamıştır. TEDMEM Koordinatörü olarak görev yapan Sunar, ulusal ve uluslararası eğitim politikalarını yakından takip etmekte, eğitim sisteminin güncel sorunları ve eğitimde uluslararası büyük ölçekli değerlendirmeler hakkında politika analizleri, incelemeler ve raporlar hazırlamaktadır.
Seçil Cengizoğlu
Seçil Cengizoğlu, Türk Eğitim Derneği'ne bağlı bağımsız bir düşünce kuruluşu olan TEDMEM'de eğitim uzmanı olarak görev yapmaktadır. Lisans ve yüksek lisans derecelerini Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İlköğretim ve Erken Çocukluk Eğitimi Bölümü'nden almıştır. Halen aynı bölümde doktora eğitimine devam etmektedir. TEDMEM'deki çalışmasından önce yaklaşık on yıl boyunca ODTÜ'de araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. Araştırma alanları arasında küçük çocukların insan-çevre ilişkisine dair algıları ve sürdürülebilir bir gelecek için erken çocukluk eğitiminin potansiyelinin araştırılması yer almaktadır. Daha spesifik olarak, çalışmaları ağırlıklı olarak SKH ilke ve göstergelerinin okul öncesi ortamlarda nasıl ele alınabileceği ve değerlendirilebileceği üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu bağlamda, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi (SKH) 4 ile ilgili olarak küçük çocuklar için eğitim programları geliştirme deneyimine sahiptir. SKH 4'ü merkeze alarak, özellikle çocukların ve annelerin Sorumlu Tüketim ve Üretimi (SKH 12) ve hatta Temiz Su ve Sanitasyonu (SKH 6) keşfetme kapasitelerini geliştirmeye yönelik araştırma çalışmalarında yer almıştır. Ulusal ve uluslararası yayınları, konferans bildirileri, ödülleri ve TÜBİTAK tarafından desteklenen sürdürülebilirlik için eğitim konusunda farkındalık ve bilginin artırılması ile ilgili araştırma projelerine katılmıştır.
Dr. Özlem Parlar Ürker
Özlem Parlar Ürker NATURA'nın kurucu üyelerinden biri ve başkan yardımcısıdır. Yüksek lisansını Ankara Üniversitesi Tarım Ekonomisi Bölümü'nde 2017 yılında tamamlamıştır. Çevre ve doğa koruma alanında 2009 yılından bu yana çeşitli sivil toplum kuruluşlarında profesyonel olarak çalıştıktan sonra NATURA'nın Ankara'da kurulmasına katkıda bulundu. Doğa koruma, doğal tarım, sürdürülebilirlik, kırsal kalkınma ve orman ekolojisi konularında çeşitli ulusal ve uluslararası projelerde çalışmıştır. Şu anda çeşitli kuruluşlarla genç doğa korumacı eğitim programları üzerine yaptığı çalışmalara odaklanmıştır. Aynı zamanda permakültür tasarımcısı ve doğa eğitmenidir.