TED Üniversitesi (TEDÜ), BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SKH) Gündemine bağlı kalarak, personeli ve öğrencilerinin desteğiyle sürdürülebilirlik odaklı bir üniversite olmayı hedeflemektedir. Geleceğin okur-yazarlarını yetiştiren sürdürülebilir bir akademik kurum olma çabamız, kalıcı ekonomik, çevresel ve sosyal taahhütlerde bulunmamızı gerektiriyor. Eğitimin, sürdürülebilirliğin ve SKH'lere ulaşmanın tüm yönlerini elinde tutan temel unsur olduğuna inanıyoruz.
Oxford Brookes Üniversitesi (OBU) tarafından kurulan ve kar amacı gütmeyen bir ağ olan Sürdürülebilir ve Dayanıklı Gelecekler Ağı (SRF) ile ortaklık kurarak, farklı disiplinlerde SKH'lere dayalı ders müfredatlarını dönüştürme ve dijital olarak geliştirilmiş eğitim uygulamalarını kullanma deneyimlerinden öğreneceğiz. Sürdürülebilirlik, OBU'nun 2035 Stratejisinde kilit bir unsurdur ve OBU'yu sürdürülebilirliğin müfredata entegrasyonu da dahil olmak üzere sürdürülebilirlik girişimlerini uygulamak için "yaşayan bir laboratuvar" olarak öngörmektedir. OBÜ'nün yaşayan laboratuvarları, sınıfta tanıtılabilecek ve tartışılabilecek çok sayıda gerçek hayat vaka çalışmasının yanı sıra personel ve öğrencilerin kendi sürdürülebilirlik girişimlerini başlatmaları için fırsatlar sunmaktadır. OBU'nun sürdürülebilirliği tüm faaliyetlerine ve eğitim tekliflerine ayrılmaz bir şekilde entegre etme tutkusu, projedeki işbirliğimizin temelini oluşturacaktır.
SKH'lerin gerçekleştirilmesinde eğitimin rolünü vurgulama çabamız çerçevesinde, "Sürdürülebilir ve Dirençli Bir Gelecek için Eğitim" başlıklı projemiz özellikle UNESCO'nun "ESDfor2030" yol haritası belgesinde belirtilen hedeflere ulaşmayı amaçlamaktadır:
Burada ayrıntılı olarak açıklanan kılavuz ilkeleri izleyerek şunları hedefliyoruz
- Yükseköğretim ortamlarında sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak,
- SKH'lerin eleştirel ve bağlamsallaştırılmış bir şekilde anlaşılmasını teşvik etmek ve
- Bunların gerçekleştirilmesine yönelik eylemleri harekete geçirmek.
Sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmaya yönelik küresel çabalara katkıda bulunacak ve öğrencileri sürdürülebilir bir gelecek için elverişli bilgi, beceri ve tutumlarla donatmak üzere yükseköğretimde yenilikçi öğretim yaklaşımları ve yöntemleri geliştireceğiz.
Bu nedenle, proje ilk olarak, ortak kurumlar içinde ve arasında öğrenciler, öğretim üyeleri ve personel arasında sürdürülebilirlik ve SKH'ler hakkında farkındalık yaratmaya yönelik faaliyetleri içerecektir. İkinci olarak, TEDÜ'de yapılacak bir pilot çalışma ile etkili dijital öğretim araçları ve kaynakları aracılığıyla SKA entegrasyonu ile bir ders tasarımı dönüşümü başlatılacaktır. Bu pilot çalışmayı, OBÜ'nün sürdürülebilirlik, dayanıklılık ve SKA'larla ilgili konuların program ve modüllerine entegrasyonuna ilişkin denetiminin sonuçlarına dayandıracağız. OBÜ'nün SRF Ağı ve yakın zamanda kurulan, Dr. Kurul ve Prof Gupta'nın da üyesi olduğu Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Çalışma Grubu, TEDÜ ve OBÜ arasında en iyi uygulamaların paylaşılacağı temel platformlar olarak çalışacaktır. Üçüncü olarak, deneyim TEDU pilot çalışmasının ve OBU denetiminin sonuçları hem en iyi uygulama örneklerini hem de "farklı bakış açılarını değerlendirebilen, zorluklara esnek düşünceyle yaklaşan ve klişelere meydan okuma isteği gösteren 'küresel mezunlar' yetiştirme" yollarını ortaya koyacağından, burada elde edilen bilgiler Türkiye ve Birleşik Krallık'taki diğer akademik ve akademik olmayan paydaşlarla paylaşılacaktır.
Birlikte yaratma ve inovasyon araştırma cenneti kurmada sinerji ve karşılıklı yarar sağlayan bir ortam yaratmak ve sürdürülebilirlik ve dayanıklılığı teşvik etme konusundaki ortak amaçlarımızı ilerletmek için, her iki kurum da Türkiye ve Birleşik Krallık'ta sürdürülebilirlik için değişim ve SKH'lerin gerçekleştirilmesi konusundaki deneyimlerini paylaşmayı amaçlamaktadır.
Buna ek olarak, ulusal ortaklarımız olarak Türkiye merkezli iki STK olan NATURA (Doğa ve Kültür Derneği) ve TEDMEM ile gelecek için sürdürülebilirlik konusunda bilgi yayma ve farkındalık yaratma konusunda işbirliği yapacağız: Her iki STK da projenin farkındalık yaratma ve toplum katılımı faaliyetlerinin yanı sıra proje sonuçlarının yaygınlaştırılmasında bize destek olacak. Proje, iki yıl içerisinde tamamlanacak beş aşamadan oluşacaktır.